torstai 29. huhtikuuta 2010

Onnellisuudesta


Kesällä minusta on mukavaa.
Talvella minusta on mukavaa.
Syksyllä minusta on mukavaa.
Toukokuussa minusta on mukavaa.

Helsingissä minusta on mukavaa.
Lähderannassa minusta on mukavaa.
Jollaksessa minusta on mukavaa.
Ruijassa minusta on mukavaa.

Tukholmassa minusta on mukavaa.
Pariisissa minusta on mukavaa.
Yöllä minusta on mukavaa.
Kylpyammeessa minusta on mukavaa.

Portailla minusta on mukavaa.
Lattialla minusta on mukavaa.
Ruohikossa minusta on mukavaa.
Tuolilla minusta on mukavaa.

Väinö Kirstinä

Kommenttina Sakari Meinilän blogin runopostaukseen tässä on oma suosikkini monen vuoden takaa. Runo on jäänyt hyvin mieleen ja saattanee kuvata elämänasennettani yleisestikin. Viime aikoina medioissa on puhuttu paljon onnellisuudesta ja mm. onnellisuuspäiväkirjoista. Ihmiset, jotka kirjaavat ylös asioita, joista ovat elämässään kiitollisia, ovat keskimäärin onnellisempia kuin ne, jotka eivät kiinnitä asiaan huomiota. Uskon, että onnellisuutta voi opetella, elämän pienistä asioista voi iloita enemmän silloin, kun pysähtyy niitä erikseen ajattelemaan. Näin ollen ihminen voi kärjistetysti valita onko hän onnellinen vai ei. Kulunut vuosi on ollut minulle todella vaikea ja välillä olen vajonnut omaan suruuni. Tällöin olen kuitenkin pyrkinyt keskittymään elämäni niihin osa-alueiisiin, jotka tuovat minulle iloa. Kerran kokeilin hyvien asioiden kirjaamista ylös paperille, mutta sen jälkeen olen todennut, että pieni keskittyminen ja asioiden miettiminen toimii yhtä hyvin. Täytyy myös muistaa, että ihminen ei määrity vain yhden elämänalueen kautta vaan hänen elämänsä koostuu monista asioista. Harvemmin jok´ikinen asia elämässä on yhtä aikaa täysin päin honkia!

Valoisaa Vappua teille kaikille! Nautitaan elämän pienistä iloista!

(Kuvan olen ottanut Similan-saarilla Thaimaassa)

4 kommenttia:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails