sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Min Sko



Lauantain piristykseksi löysin DinSkosta uudet kengät. Olen etsiskellyt kunnon wedgejä nettikaupoista, mutta sitten ne löytyivät DinSkon hyllyltä. Kenkä tuntui heti tosi hyvältä jalkaan. Aiemmat huippukiilakorkokenkäni jätin kerran matkatavaroiden painorajoitusten vuoksi Japaniin, ja siitä lähtien olen etsiskellyt sopivaa paria. Nämä kengät antavat minulle lisää pituutta n. 8 cm, mutta etuosan korokepohjan vuoksi päkiän ja kantapään korkoero on vain 6 cm. Sen ja tukevan kumipohjan vuoksi näillä kengillä käveleminen tuntuu todella helpolta. Kävin kaupungilla jo kävelemässä, ja paksujen sukkahousujen kanssa kengät eivät ole yhtään liian kesäiset.

Meillä kävi perjantaina töissä ergonomiakouluttaja, joka mittaili työpisteitämme ja pakotti tuolimme omituisiin asentoihin. Tarkoituksena oli saavuttaa parempi työskentelyasento ja ehkäistä kipeytyvät olkapäät ja muut vammat. Kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes kouluttaja yht´äkkiä polvistui jalkoihini ja mittasi kenkieni korot. "Yhdeskän senttiä! Kannattaisi miettiä matalakorkoisia kenkiä. Ei sovi näillä koko päivää tepastella ympäriinsä!" Siis, mitä? Nyt meni jo liian henkilökohtaiseksi. Minähän pidän mitä kenkiä haluan. Yritin siinä sönköttää, että "Tuossa on nuo minun töppöset, käytän niitä vähän väliä..." Pöh. Lisäksi vielä todettiin, että vaikka työpöydät ovat melkein kaikille liian matalalla, minun pöytääni saisi vähän vaikka laskeakin. No niin, siinä hyvä syy korkoihin! Itse asiassa korkeat korot parantavat työergonomiaani, piristävät mieltäni ja lisäävät tyylikkyyttäni. Asia loppuunkäsitelty.

3 kommenttia:

  1. Kivat kengät, tykkään!!

    VastaaPoista
  2. Ihanat kengät! Edellisessä työpaikassani eräs naipuolinen työkaveri hoiti ergonomia-asioita, ja meni päivittäin henkilökohtaisuuksiin näissä kenkäasioissa. Olen itse ymmärtänyt että on aika vaihtelevaa, millaisilla koroilla kukainenkin voi kulkea.

    VastaaPoista
  3. Thanks! Edelleen kulki askel näillä kengillä kevyesti. Olen koko ajan vain tyytyväisempi ostokseen. Taitaa tosiaan olla tapauskohtaista tuo korkojen oikea määrä. Ja ei ainakaan minun työssä tarvitse koko päivää olla jalkojen päällä!

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails